Hoe u een aanbieding aantrekkelijk en gedenkwaardig maakt

Wat beïnvloedt de acceptatie van een aanbod? We zijn er zeker van dat het naast inhoud en snelheid [we moeten proberen tegenagenten in te halen] even belangrijk is om informatie goed te verpakken en te presenteren. In ons artikel zullen we de basisstructuur van het aanbod bespreken, de elementen die het aantrekkelijker maken, zullen we je vertellen hoe je een jobaanbieding uniek en gedenkwaardig kunt maken, en natuurlijk zullen we voorbeelden geven ter inspiratie!

Naast de details van de functie zelf, moet het aanbod ook informatie bevatten die de kandidaat een idee geeft van hoe het is om in jouw bedrijf te werken.

// Wees niet beperkt tot één bericht

Als je het rekruteringsproces wilt versnellen, bel dan eerst de kandidaat voordat je de brief verstuurt, vertel hem het goede nieuws en vraag hem om even later zijn e-mail te checken voor details.

// Vergeet de onderwerpregel niet

Te vaak zien recruiters de onderwerpregel over het hoofd en concentreren ze zich op de inhoud. Maar één goedgekozen regel kan bepalen of de ontvanger uw brief opent. Wanneer u een aanbieding verzendt, moet de kandidaat uit het onderwerp al begrijpen dat u hem een ​​baan aanbiedt.

// Basisinformatie over de baan

Zelfs als u tijdens het interview al over alles heeft gesproken, vergeet dan niet dat dit ten eerste een nogal stressvolle gebeurtenis is en dat de kandidaat iets kan hebben gemist, en ten tweede dat uw potentiële werknemer hoogstwaarschijnlijk ook interviews heeft gehad met andere bedrijven en dat informatie mengen. Begin met de naam van de functie, bazen, werkschema, verwachte exitdatum, herinner aan de belangrijkste verantwoordelijkheden, taken voor de proefperiode, evenals de timing van hun implementatie, de datum van ondertekening van het aanbod en de geplande exit naar het werk.

// Salaris

Volgens onderzoek van Linkedin is salaris meestal een van de belangrijkste factoren bij het nemen van een beslissing, dus zorg ervoor dat de informatie in deze sectie duidelijk en begrijpelijk is. Naast de hoogte van het salaris kun je ook specificeren: frequentie, betalingswijze, betalingsvoorwaarden bonussen.

// Bonus

Voordelen zijn het volgende waar kandidaten naar op zoek zijn. Het is in uw belang om ze op de meest volledige en aantrekkelijke manier aan te geven, zodat het voorstel echt zinvol is. Doorgaans bevatten recruiters informatie over verzekeringen, betaalde vakantiedagen, verschillende aangesloten programma’s en andere bonussen (meer ideeën voor goodies zijn hier te vinden).

// Volgende stappen

Ongeacht hoe gedetailleerd u bent, de potentiële werknemer kan nog steeds vragen hebben, dus vergeet niet om contactgegevens achter te laten. Sommige werknemers weten misschien niet wat er gebeurt nadat een jobaanbieding is geaccepteerd, aangezien elk bedrijf verschillende processen heeft. Daarom moet u duidelijk aangeven wanneer u een reactie wilt en welke persoonlijke informatie of ondertekende documentatie moet worden verzonden.

// Personaliseer uw bericht

Waarschijnlijk hebt u tijdens het proces voldoende informatie over de kandidaat kunnen vinden om uw bericht persoonlijker te maken. Het is niet overbodig om de persoon te laten weten dat jij en het hele team erg blij zullen zijn als ze het aanbod accepteren en zich bij je aansluiten. Of u kunt aangeven hoe succesvol de kandidaat is geslaagd voor alle tests op weg naar het ontvangen van de aanbieding. Als de kandidaat het aanbod al mondeling heeft aanvaard, kunt u uw brief namens het hele team opmaken met een welkomstbericht door contacten toe te voegen van toekomstige collega’s met wie de medewerker zal communiceren.

recruitment agency

https://www.globalrecruitment.info/

Tags: