Design publish
Image default
Aanbiedingen

Een overzicht van dé communicatie trends van 2023

Sinds de komst van de smartphone is communicatie geen eenrichtingsverkeer meer. Het is niet meer van zender naar ontvanger. Iedereen is erbij betrokken. Informatie verspreidt zich nog sneller dan het licht. Met behulp van de social media en de big data vliegt de informatie de wereld in. Als speler in deze wereld moet je daar met behulp van passende communicatiestrategie handig gebruik van maken. Een bureau zoals communicatiebureau groningen kan je hierbij ondersteunen. Hieronder lees je de nieuwste communicatie trends

Bewustzijn creëren 

Anno 2022 heeft de huidige samenleving te maken met polarisatie en fragmentatie. De bevolking zoekt veilige bubbels waar houvast te vinden is en worden op deze manier onbereikbaar. Hier kunnen we als communicatieprofessionals gebruik van maken, bijvoorbeeld met ethische communicatie. Denk hierbij aan duurzaamheid, eerlijkheid en verantwoordelijkheid. 

Daarnaast wordt in de trends veel gebruik gemaakt van face-to-face contact. Mensen gaan weer vaker naar kantoor dan voorheen. Dit betekent niet dat online contact nu afgeschaft moet worden want dit soort platforms maakt het mogelijk voor mensen die niet in staat zijn naar locatie te komen. Dit creëert inclusiviteit. Met gebruik van de juiste communicatie trends behoud je de band met de doelgroep.

Social media

Nu Twitter kantelt, is de kans vrij groot dat de marketing naar Linkedin gaat verplaatsen. Linkedin is als netwerk-platform, geschikt om professionele relaties te ontwikkelen.

Daarnaast zijn de podcasts in opkomst, de helft van de Nederlanders boven de 16 jaar luistert podcasts. Omgerekend 6.9 miljoen luisteraars. Als dit in je communicatie matrix past, dan is dit een interessante keuze. 

Het allerbelangrijkste is om uniek te zijn. Veel bedrijven varen dezelfde koers. Bekijk of je dit anders kunt doen. Richt je op de waarde voor het publiek in plaats van op de sales. Creëer betrokkenheid met je doelgroep. Het is hiervoor iemand in arm te nemen zoals communicatiebureau groningen.