Een checklist voor het aanzeggenOm zeker te weten dat je hebt voldaan aan de aanzegverplichting en daardoor niet voor hoge kosten komt te staan kun je gebruik maken van een checklist. Deze checklist bevat alles waar jij op moet letten en weet je zeker dat je hoge kosten gaat voorkomen. De checklist bestaat uit de volgende stappen. 1: Breng in kaart wanneer tijdelijke arbeidscontracten eindigenZorg er altijd voor dat de administratie van je odnerneming in orde is en houd alles goed bij. Dat geldt onder andere voor je lopende arbeidsovereenkomsten. Houdt deze overeenkomsten altijd goed bij zodat je niet voor verrassingen komt te staan en niet te laat bent met aanzeggen. 2: Zorg ervoor dat je op tijd de aanzegbrief verstuurtBen je te laat met het versturen van deze brief? Dan kan je werknemer binnen twee maanden na afloop van het contract aanspraak maken op een schade vergoeding. Ook als het contract verlengt is maar dit niet is aangezegd kan de werknemer een schade vergoeding claimen. 3: Aanzegbrief altijd versturen per aangetekende postAls werknemer moet je kunnen bewijzen dat je de werknemer op tijd heb geïnformeerd over het wel of niet vortzetten van zijn arbeidsovereenkomst. Zorg er daarom voor dat de aanzegbrief per aangetekende post wordt verstuurd. De aanzegbrief zal zo duidelijk de datum laten zien wanneer deze verstuurd is en daardoor kan jij als werkgever bewijzen dat dit op de juiste manier is gedaan.
|
https://bundel.nl/aanzeggen-hoe-en-wat/ |